با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ بهبود رتبه بندی معلمان با به کارگیری روش‌های نوین تدریس
زیارت عاشورا

وزیر آموزش و پرورش گفت ،الگوهای برتر تدریس یکی از شاخص های اصلی در بحث رتبه بندی معلمان خواهد بود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان:علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جشنواره تجلیل از نیروهای تربیتی در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های پیش روی آموزش و پرورش گفت: هر برنامه‌ای که در راستای کانون‌های ارزیابی معلمان که نسبت به فعالیت‌های معلمان سنجش می‌کنند، می‌توانند در بحث رتبه بندی بسیار موثر باشند یکی از شاخصهای جدی رتبه بندی را هم می‌توان الگوهای برتر تدریس بر شمرد. 

 
وی در ادامه افزود: رتبه بندی معلمان امروز مسبب شد که احکام آن قبل از آغاز مهر ماه صادر می‌گردد.
 
وی در خصوص افزایش حقوق معلمان بر اثر رتبه بندی گفت: این مساله تا زمان صدور احکام قطعی نخواهد شد چرا که افراد شرایط خاص خود را دارند. 
 
وزیر آموزش و پرورش در خصوص پروژه مهر هم خاطر نشان کرد: این پروژه به عنوان پروژه اصلی آموزش و پرورش است و به دنبال آماده سازی فضا، تجهیزات و نیروی انسانی خواهد بود. 
 
فانی ضمن اشاره به این موضوع که از بهمن سال 93 برای پروژه مهر 94 برنامه ریزی انجام شده است گفت: در سال گذشته در تهران به چند مورد عدم وجود معلم برای کلاسهای درس گزارش شده است که با پیگیری ها معلوم شد این مشکل مربوط به معلمان بوده و فقط این موضوع بر طرف شد. 
 
وی همچنین در خصوص ساختار نظام آموزشی تصریح کرد: با توجه به تغییرات به وجود آمده یک چهارم نیروی انسانی دبیرستان شغل ندارند و آموزش و پرورش باید از نیروی انسانی خود به بهترین نحو استفاده کند.بنابراین از فرهنگیان می‌خواهیم تا در این زمینه همکاری های لازم را داشته باشند. 
 
وزیر آموزش و پرورش گفت:برای ایجاد عدالت نسبی در آموزش معلمان طبق ضوابط مشخص امتیاز بندی می‌شوند و بر اساس آن و با نظر خودشان محل خدمت آنان تعیین می‌گردد. 
 
وی در خصوص معلمینی هم که در مقطع ابتدایی فعالیت می‌کردند و درحال حاضر در دوره متوسطه اول هستندگفت: دوره‌های توجیهی برای آنان برگزار می‌شود. 
 
فانی به موضوع دانش‌آموزان مردودی هم اشاره داشت و گفت: با تنبیه آموزش برای معلمان و به کارگیری روش‌های نوین سعی در کاهش تعداد مردودی ها داریم .
 
وی همچنین این موضوع را هم مد نظر قرار داد که برخی از این دانش‌آموزان مردودی دیر آموز هستند اما در مدارس عادی تحصیل می‌کنند به همین جهت سعی بر این بود تا طرح سنجش سلامت امسال با کیفیت بالاتری برگزار شود . 
 
وزیر آموزش و پرورش در پایان به تدریس مدیران مدارس اشاره داشت و گفت: 6 ساعت تدریس برای مدیران از قبل تعیین شده بود اما اجرایی نمی‌شد و این برنامه در سال جدید در دست اقدام است. 
 
نگاه ویژه به کیفیت بخشی آموزش و پرورش به کمک معلمان
 
فانی گفت: راهبرد اصلی در آموزش و پرورش دولت یازدهم، ارتقای کیفیت است و روح حاکم در سند تحول بنیادین کشور کیفیت بخشی به آن است که لازمه این کیفیت بخشی توجه به بحث تربیت است که تلاش‌های انسانی در عرصه‌های مختلف را می طلبد. 
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: زیر نظام‌هایی برای اجرای صحیح این کیفیت بخشی در نظر گرفته شده است که شامل منابع انسانی، فضا و تجهیزات، پژوهش و ارزیابی، مدیریت است که در این زیر نظام‌ها باید به بحث تربیت نیروی انسانی به شدت توجه شود که در این راستا دانشگاه فرهنگیان به پرورش نیروی انسانی مجرب مشغول است.
 
فانی ضمن اشاره به این موضوع که همکاران فرهنگی باید به روز باشند و با آخرین دستاوردهای جهانی آشنا شوند گفت: این امر باعث بهبود وضعیت کاری معلمین خواهد شد. 
 
وی همچنین به مقوله رفتار گروهی اشاره داشت و گفت: دانش‌آموزان باید در حرکتهای گروهی رفتار مطلوب را بیابند تا بتوانند رفتارسازی در آموزش و پرورش را بیاموزند. 
 
وی خاطر نشان در ایجاد هر رفتاری در آموزش و پرورش اول باید معلمین سرآمد باشند، یعنی معلمین ابتدا باید خودسازی کنند تا بتوانند این رفتارهای متعالی را به دانش‌آموزان منتقل کنند. 
 
وزیر آموزش و پرورش به این موضوع هم اشاره داشت که تمامی این روشها و فعالیت ها باید متناسب با نیاز روز، شرایط محیطی، انجام شود.
 
فانی تصریح کرد: باید در رابطه مربی با دانش‌آموزان اصلاحات به شیوه‌ای شایسته و تاثیرگذار انجام شود و البته این مساله کاری مشکل خواهد بود و بر اساس همین مسئله امام خمینی ره فرمودند معلمی شغل انبیا است یعنی همانگونه که انبیا هدایت گر بشریت بودند معلمین نیز باید هدایت‌گر دانش‌آموزان باشند. 
 
وی در ادامه تصریح کرد: توصیف ما در این مسئله این است که برای پرورش دانش آموزان کاری آسانتر پیش رو داریم چرا که دانش‌آموزان بر اساس شرایط سنی آسانتر تاثیر می‌پذیرند و این فرصتی است که هدایت و پرورش بهتر انجام گیرد.
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدواریم این جریانی که در حال برگزاری است موجب شود تا توجه به فعالیت های آموزش و پرورشی توسعه یابد و همکاران در سال تحصیلی 94-95 بتوانند منشاء خیر و روش‌های نوین در اداره این فعالیت‌ها باشند.
 
وی خاطر نشان کرد: نظریات تدریس از جانب معلم و مربی در محیط آموزشی ارائه می‌شود موجب تحولات آموزش و پرورش است و به این طریق معلمان می‌توانند هدایت‌گر دانش‌آموزان باشند. 
 
فانی در پایان گفت: مربیان باید بتوانند با فعال کردن دانش‌آموزان و ایجاد فرصت برای بروز خلاقیت و ابتکارات آنها دانش‌‌آموزان را تحت حمایت و تربیت خود قرار دهند و در همین راستا در برنامه ششم توسعه هدف اصلی ما به کار گیری سند تحول بنیادین به کمک نقشه راه است تا بتوانیم آموزش و پرورش را تا سال 1404 بهبود ببخشیم.


با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:, | 15:8 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |